12 Aralık 2012 Çarşamba

The Muuse x Vogue Talents Kazananı Öğrencimiz Ece Gözen

The Muuse X Vogue Talents 2012 yarışması kazananı Mezun Öğrencimiz Ece Gözen'in Vouge dergisi ile yapılan röportajını paylaşıyoruz;

Modaseverleri dünyanın en iyi 100 yeni yeteneğiyle tanıştırmayı amaçlayan Muuse ve Vogue İtalya’nın iş birliğiyle düzenlenen The MUUSE x Vogue Talents’ın bu yılki kazananı Türk tasarımcı Ece Gözen oldu.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden mezun olan genç tasarımcıyı 300 aday arasından seçilerek ödüle götüren koleksiyonunun adı Illusional Harmony. Gözen, Muuse.com’da satılacak bir kapsül koleksiyon hazırlayacak.

                             



Bugüne kadar neler yaptın?
23 yaşındayım. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarım bölümünde öğrenim gördüm. Okul süresince de 2009 yılından bu yana Ezra Tuba Çetin ve Hakan Yıldırım gibi isimlerle birlikte çalışma firsatı buldum. Bu yıl içinde ise 20'inci İHKİB Koza Genç Tasarımcılar yarışmasında ‘Reflection’ koleksiyonumla üçüncülük ödülünü kazandım. Tam zamanlı olarak tasarım çalışmalarıma devam ediyorum.

“Illusional Harmony” koleksiyonunu nasıl tanımlarsın?
Koleksiyon, Mimar Sinan Üniversitesi diploma projem. Çıkış fikri, evrenin matematiksel yapısı üzerine çalışmalar yapan ve bu matematiği işlerine yansıtıp mükemmel bir şekilde sanatla birleştiren Escher’den aldığım ilham oldu. Onun ortaya koyduğu fikirleri moda ve tasarım alanına taşıdım. Tüm bunların sonunda ise Escher’e ait önemli işlerden ilham alan çeşitli doku ve geometrik formlar yaratarak bu koleksiyonu hazırladım. Koleksiyonu genç, taze ve yenilikçi olarak tanımlayabilirim.

MUUSE x VOGUE Talents Young Vision ödülünü kazanman nasıl gelişti?
Ekim ayında MUUSE x VOGUE Talents takımından bir davet mail’i aldım. İşlerimi görüp beğenmişler ve yarışmaya başvurmamı istediler. Katılım için son üç gün olmasına rağmen hızla dosyamı hazırladım, fırsatı kaçırmak istemedim. Sonrasında Muuse.com üzerinde bir ay boyunca online oylama yapıldı. Tüm dünyadan 300’ün üzerinde tasarımcı arasında 10 finalistten biri oldum. Son değerlendirmeyi ise Vogue İtalya’nın moda editörü Sara Maino yaptı ve dün sonuçlar açıklandı. ‘Most visionary designer 2012’ ödülünü kazanan ben oldum. Gerçekten cok sevindirici ve gurur verici bir andı benim için.

Bu ödül sana ilerleyen zamanlar için neler kazandırdı?
Uluslararası bir yarışmada aldığım ilk ödül olduğundan benim için önemi çok büyük. Hatta bir dönüm noktası olarak görüyorum bu sonucu. Vogue İtalya editörleri tarafından değerlendirilmek ve yeni yetenek olarak lanse edilmek büyük gurur kaynağı benim için. Şimdi yine her zaman olduğu gibi geleceğe umutla ilerlemeye devam edeceğim. Çünkü her başarıyı bir sonraki için başlangıç noktası olacak görüyorum ve yoluma devam ediyorum.