9 Haziran 2009 Salı

"Denim Benim"

ERAK Giyim’den genç tasarımcılara destek

GENÇ TASARIMCILAR DENİMİ YENİDEN YORUMLADI:
DENİM BENİM!

Türkiye’de ve dünyanın bir çok ülkesinde denim üretimi dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri olan ERAK Giyim ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi- Güzel Sanatlar Fakültesi-Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü’nün yaptığı işbirliğin sonucunda 11 öğrencinin denim kumaşını farklı bakış açıları ile yeniden yorumladığı “Denim Benim” adı verilen, 35 parçadan oluşan çarpıcı bir denim koleksiyonu çıkmıştır.

Mavi Jeans, Tommy Hilfiger, Armani, Zegna Ermenigildo, Esprit, French Connection, Tımberland, Echzeit gibi dünyaca ünlü markaların aralarında bulunduğu bir çok firmaya üretim yapan Erak Giyim Sanayi; Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi- Güzel Sanatlar Fakültesi- Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencilerini desteklemeye devam etmektedir.

Geçen yıl gerçekleştirilen “Denim ile Diyaloglar” projesinde, denim kumaşlara farklı anlamlar kazandırarak onları birer sanat eserine dönüştüren öğrenciler, bu yıl da “Denim Benim!” diyerek kendi koleksiyonlarını hazırlamışlardır.

Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencilerinden Agatha Kozak, Ayşegül Baydemir, Ayşe Arzık, Burçak Ceylan, Demet Gül, Evre Başak Okumuş, Gülden Akan, Ömer Başol, Senem Mursaloğlu, Şimal Yavuz ve Tuğçe Bozkurt; Bölüm Başkanı Prof. Kemal Can’ın desteği ile Giysi Tasarımı III dersi kapsamında Giysi Tasarımcısı Öğr.Gör. Gamze Saraçoğlu önderliğinde Arş.Gör.Gözde Bursalıgil ile birlikte tasarımları hayata geçirmek için ERAK Giyim’in konuğu olmuşlardır. ERAK Fabrikaları’nda, çizimlerini değişik bölümlerdeki profesyonellerle paylaşıp görüşlerini alan öğrenciler; üretim aşamasına da bizzat katılarak dikimden, ütülemeye kadar her detayla birebir ilgilenmişlerdir. Üretim tamamlandığında ortaya “Denim Benim!” diyerek gururla sunulacak bir denim koleksiyonu çıkmıştır.

35 parçadan oluşan koleksiyon, 11 Haziran Perşembe akşamı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi- Güzel Sanatlar Fakültesi Rıhtımı’nda düzenlenen bir partiyle tanıtılmıştır. ERAK Giyimin müşteri ve iş ortaklarının katılacağı partide öğrencilerin sektörün önde gelen firmalarının yöneticileri ile tanışma fırsatı da yakalamaları hedeflenmektedir.

Gecede bir konuşma yapan ERAK Giyim Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Çetin Akay;
“İnsan ne kadar dışa dönük yaşarsa ve gençlerle birlikte zaman geçirirse o kadar gençleşir; ruhu yenilenirmiş. İnsanoğlu için geçerli olan bu kural, kurumlar için de aynen geçerlidir. Üretim ve pazarlamada hedeflerine ulaşmış olsalar dahi, kendi dünyasına kapanıp kalmış, gençleşemeyen ve kendini yenileyemeyen şirketler hızla yaşlanmaya mahkumdurlar. Eğitim, sanat, kültür ve spor alanlarındaki sosyal sorumluluk projelerimiz ile gençlerle buluşuyor ve böylece biz de gençleşiyoruz. MSGSÜ - Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü ile birlikte geçen yıl gerçekleştirdiğimiz, Denim ile Diyaloglar Sergisinin ardından, “Denim Benim!” projesi de bu yolda gerçekleştirdiğimiz, genç tasarımcıların önünü açmayı ve onlara sektörü tanıtmayı hedeflediğimiz önemli bir projemiz.” diye konuşmuştur.